מהו התהליך שעוברים בייצור סכין?
נכתב על ידי:
קטגוריות כללי

ודאי תהיתם יותר מפעם אחת מדוע לוקח כ”כ הרבה זמן לסכין להגיע אל החנויות – במיוחד אם כבר יצא לכם לראות את האבטיפוס באתר החברה.
האמת היא שהתהליך מעט מורכב יותר ממה שנדמה לנו לפעמים – אבטיפוס עדיין רחוק מסכין שתהיה מוכנה לייצור ושיווק.

האינפוגרפיקה הבאה תקח אתכם לאורך כל התהליך, משלב הקונספט ועד למדף, בייצור הסכינים בחברת Kershaw.

  1. איזו סוג סכין עלינו לייצר – איזה סכין המשתמש צריך או רוצה, מה המפיצים של החברה מבקשים ומה תחזית המכירות של סכינים מסוג זה.
  2. איזה סגנון של סכין מתאים לצורך המבוקש – סכין עבודה, סכין הישרדות מקצועית, סכין טקטי, סכין ספורטיבי, סכין שף או כל סוג אחר…
  3. זמן לשרטוטים – המעצבים של החברה מתחילים לשרטט בין 50 ל-100 סקיצות ראשוניות שונות לסכין החדש.
  4. בוחרים את ה-אחד – יחד עם צוות המכירות והניהול בוחרים בעיצוב אחד מכל המבחר.
  5. תכנון ועיצוב בעזרת מחשב – העיצוב הנבחר נסרק למחשב והעבודה האמיתית רק מתחילה.
    כעת, העיצוב הראשוני צריך להפוך לסכין אמיתית – כל חלק מהסכין (מהלהב ועד הברגים) חייב להיות מעוצב בממדים אמיתיים.
    בין השאלות עליהם עונים בשלב זה – איך החלקים מתחברים יחד, האם הם יעבדו בצורה טובה, באילו חומרים נשתמש, מה מעניין או ייחודי בסכין כזה?
  6. חשיפה ראשונה – לאחר החלק הקודם מכינים גרפיקה שיווקית ומידע על הסכין החדש בכדי להציג אותו לאנשים בתעשיה ולקבל פידבקים.
  7. תכנות החומרים והאביזרים – לאחר שהעיצוב הסתיים, מתחילה העבודה האמיתית. כעת יש צורך “לתרגם” את המידע לתוכנות שיודעות לתקשר עם מכונות הייצור.
    תהליך זה מבוצע עבור כל אחד מהחלקים בסכין.
  8. מפיקסלים לאבטיפוס – בשלב זה אף אחד מהחלקים או האביזרים עדיין אינו בשלבו הסופי.
    מטרתו של שלב זה היא להבטיח שהאבטיפוס עובד כמתוכנן – בעצם כל אבטיפוס כזה הוא סכין בהתאמה אישית.
    לרוב מיוצרים כתריסר אבי-טיפוס עם שינויים ושדרוגים שונים עד שמגיעים למוצר המבוקש.
  9. היכרות עם העולם – לאחר שהאבטיפוס מוכן, חושפים אותו לאנשי התעשיה ולצרכנים במטרה לאסוף פידבקים לתיקונים ושדרוגים נוספים.
  10. הייצור מתחיל – הזמן מרגע שהאבטיפוס מוכן ועד הרגע שהסכין מיוצר בפועל יכול לקחת מספר חודשים – בין היתר בגלל הצורך בהכנה מלאה של כל הרכיבים, אישור של כל התהליכים והבטחת איכות.
  11. בכדי לעמוד בעמידות מלאה בתנאי הייצור, צריך לדאוג לכך שכל החלקים והאביזרים יהיו בממדים הנכונים.
  12. קביעת לוחות זמנים – לרוב, המפעלים עסוקים בייצור כל הזמן, ולכן צריך לקבוע מראש את לוחות הזמנים לייצור.
  13. ההזמנות מתחילות לזרום – במקביל לייצור, צוות המכירות של החברה מתחיל לקבל הזמנות ממפיצים ויבואנים.
  14. רכישת חומרי הגלם – צוות הרכש של החברה דואג לרכוש ולקבל את כל חומרי הגלם בזמן למועד תחילת הייצור שנקבע.
  15. סבב ייצור ראשון – לאחר שנפתרו כל בעיות התכנון, החומרים הגיעו וזמן הייצור נקבע – החברה מוכנה לסבב ייצור ראשון שכולל לרוב כ-200 סכינים.
    סבב ייצור זה מאפשר לבחון פעם נוספת את התהליכים, לקבל פידבקים ולבצע תיקונים ושדרוגים במידת הצורך.
  16. סבב ייצור המוני והפצה – בסבב ייצור זה מייצרים את כמות הסכינים בהתאם להזמנות שהתקבלו מהמפיצים והיבואנים השונים.
    לאחר הייצור הסכינים נארזים ונשלחים למפיצים – לאחר קבלתם והפצתם לחנויות, הסכינים מחכים לבעלים החדשים שלהם על מדפי החנויות.

(לחצו על התמונה לצפיה בגודל מלא)

תהליך ייצור סכים בחברת Kershaw