ודאי תהיתם יותר מפעם אחת מדוע לוקח כ”כ הרבה זמן לסכין להגיע אל החנויות – במיוחד אם כבר יצא לכם לראות את האבטיפוס באתר החברה.
האמת היא שהתהליך מעט מורכב יותר ממה שנדמה לנו לפעמים – אבטיפוס עדיין רחוק מסכין שתהיה מוכנה לייצור ושיווק.
האינפוגרפיקה הבאה תקח אתכם לאורך כל התהליך, משלב הקונספט ועד למדף, בייצור הסכינים בחברת Kershaw.
- איזו סוג סכין עלינו לייצר – איזה סכין המשתמש צריך או רוצה, מה המפיצים של החברה מבקשים ומה תחזית המכירות של סכינים מסוג זה.
- איזה סגנון של סכין מתאים לצורך המבוקש – סכין עבודה, סכין הישרדות מקצועית, סכין טקטי, סכין ספורטיבי, סכין שף או כל סוג אחר…
- זמן לשרטוטים – המעצבים של החברה מתחילים לשרטט בין 50 ל-100 סקיצות ראשוניות שונות לסכין החדש.
- בוחרים את ה-אחד – יחד עם צוות המכירות והניהול בוחרים בעיצוב אחד מכל המבחר.
- תכנון ועיצוב בעזרת מחשב – העיצוב הנבחר נסרק למחשב והעבודה האמיתית רק מתחילה.
כעת, העיצוב הראשוני צריך להפוך לסכין אמיתית – כל חלק מהסכין (מהלהב ועד הברגים) חייב להיות מעוצב בממדים אמיתיים.
בין השאלות עליהם עונים בשלב זה – איך החלקים מתחברים יחד, האם הם יעבדו בצורה טובה, באילו חומרים נשתמש, מה מעניין או ייחודי בסכין כזה? - חשיפה ראשונה – לאחר החלק הקודם מכינים גרפיקה שיווקית ומידע על הסכין החדש בכדי להציג אותו לאנשים בתעשיה ולקבל פידבקים.
- תכנות החומרים והאביזרים – לאחר שהעיצוב הסתיים, מתחילה העבודה האמיתית. כעת יש צורך “לתרגם” את המידע לתוכנות שיודעות לתקשר עם מכונות הייצור.
תהליך זה מבוצע עבור כל אחד מהחלקים בסכין. - מפיקסלים לאבטיפוס – בשלב זה אף אחד מהחלקים או האביזרים עדיין אינו בשלבו הסופי.
מטרתו של שלב זה היא להבטיח שהאבטיפוס עובד כמתוכנן – בעצם כל אבטיפוס כזה הוא סכין בהתאמה אישית.
לרוב מיוצרים כתריסר אבי-טיפוס עם שינויים ושדרוגים שונים עד שמגיעים למוצר המבוקש. - היכרות עם העולם – לאחר שהאבטיפוס מוכן, חושפים אותו לאנשי התעשיה ולצרכנים במטרה לאסוף פידבקים לתיקונים ושדרוגים נוספים.
- הייצור מתחיל – הזמן מרגע שהאבטיפוס מוכן ועד הרגע שהסכין מיוצר בפועל יכול לקחת מספר חודשים – בין היתר בגלל הצורך בהכנה מלאה של כל הרכיבים, אישור של כל התהליכים והבטחת איכות.
- בכדי לעמוד בעמידות מלאה בתנאי הייצור, צריך לדאוג לכך שכל החלקים והאביזרים יהיו בממדים הנכונים.
- קביעת לוחות זמנים – לרוב, המפעלים עסוקים בייצור כל הזמן, ולכן צריך לקבוע מראש את לוחות הזמנים לייצור.
- ההזמנות מתחילות לזרום – במקביל לייצור, צוות המכירות של החברה מתחיל לקבל הזמנות ממפיצים ויבואנים.
- רכישת חומרי הגלם – צוות הרכש של החברה דואג לרכוש ולקבל את כל חומרי הגלם בזמן למועד תחילת הייצור שנקבע.
- סבב ייצור ראשון – לאחר שנפתרו כל בעיות התכנון, החומרים הגיעו וזמן הייצור נקבע – החברה מוכנה לסבב ייצור ראשון שכולל לרוב כ-200 סכינים.
סבב ייצור זה מאפשר לבחון פעם נוספת את התהליכים, לקבל פידבקים ולבצע תיקונים ושדרוגים במידת הצורך. - סבב ייצור המוני והפצה – בסבב ייצור זה מייצרים את כמות הסכינים בהתאם להזמנות שהתקבלו מהמפיצים והיבואנים השונים.
לאחר הייצור הסכינים נארזים ונשלחים למפיצים – לאחר קבלתם והפצתם לחנויות, הסכינים מחכים לבעלים החדשים שלהם על מדפי החנויות.
(לחצו על התמונה לצפיה בגודל מלא)